V10

Hírek, tesztek, beharangozók az utcai autók/motorok és a motorsport világából.

Utolsó kommentek

Hockenheimi kiharangozó

2012.07.23. 12:00 :: T92

alonsovettel2.jpg

A németek importálták a britektől az időjárást, az FIA szinte leköltözött a Red Bull boxába, Alonso pedig idén harmadszorra is nyert, miközben riválisai betliztek, így egészen hihetetlen 34 pontos előnyre tett szert az összetettben. Túl vagyunk az idei szezon 10. futamán is, következzék a Német Nagydíj kiharangozója!

Pénteken esett, szombaton esett, vasárnap sütött a nap. Teljesen Silverstone-t idézte az időjárás, ez a csapatoknál jobban csak a Pirellit bosszantotta, aki porszívóügynököket megszégyenítő kitartással házal kísérleti kemény keverékű gumijával, és noha ezúttal nem maradtak érintetlenek, semmi értékelhető adatot nem sikerült kinyerni belőlük. Az olaszok mindenesetre nem adják fel, de legközelebb csak Japánban vagy Brazíliában próbálkoznak. Szombaton az időmérőn is esett, ennek egyesek örültek (Schumacher a negyedik helyig repítette Mercedesét), mások nem annyira (Massa, Grosjean, Rosberg a Q2-ben befejezte a kvalifikációt). A francia amúgy egész hétvégén több időt töltött a pálya melletti kavicságyban, mint a pályán, ezt tovább súlyosbította öt rajthelyes büntetése. Rajta kívül Webber és Rosberg is hasonló cipőben járt, míg Perez Alonso és Räikkönen feltartásáért részesült eme "jutalomban". A pole a Ferrari spanyoljáé lett, mögötte Vettel és Webber végzett, ám az ausztrál hátrasorolása miatt Schumachernek jutott a harmadik rajtkocka.

Az álmos vasárnap reggelt az FIA próbálta felpezsdíteni, mikor kiderült, hogy a Red Bullok motorbeállítása ütközik a Technikai Szabályzat bizonyos passzusaival. Az ügy a sportfelügyelők elé került, akik megállapították, hogy ugyan a szabályok szellemének nem, ám a betűinek megfelel, így nem részesültek büntetésben. Felháborodni kár ezen, a sportág már régóta a kiskapuk kihasználásáról szól, az biztos, hogy hamarosan pontosítani fognak a szabályokon.

rajt2.jpg

Ennek megfelelően a hivatalos sorrendnek megfelelően rajtolt el a mezőny. Alonso megőrizte a vezetést Vettel és Schumacher előtt, hátrébb viszont nem volt teljesen sima az indulás. A 100. versenyén csupán a nyolcadik helyről rajtoló Hamilton némileg beragadt, emiatt kissé feltorlódott mögötte a mezőny, ezt Massa kihasználva megszabadult első vezetőszárnyától. Összesöprögetni viszont már rest volt maga után (akárcsak a pályabírók), így csinos törmelékhalom maradt az egyes kanyarban, ami kinek a gumiját vágta ki három körrel később? Talált, Hamiltonét. A brit már ekkor a végleges kiállást javasolta, ám a csapat visszaküldte a pályára. Később Vettel visszakörözésével megmutatta, mire lett volna képes, hogy aztán az 56. körben ő legyen a futam első és egyetlen kiesője. Nem zárt sokkal jobb versenyt vb-riválisa, Webber sem, aki a nyolcadik helyről indulva egészen a nyolcadig helyig tört előre. Ennél már csak Maldonado mutatott be nagyobb bravúrt, a venezuelai baleset nélkül teljesítve a távot a 15. helyig jutott - a hatodikról rajtolva. 

Alonso eközben kényelmesen autózott az élen, már amennyire a nyakában loholó Vettel társasága nevezhető ennek. A harmadik helyről induló Schumacher az első kiállások után gyorsan az ötödik helyig csúszott vissza, a képzeletbeli dobogóra a (némi képzavarral élve) góllövő cipőjét az új fejlesztések hatására hirtelen megtaláló Button került, őt a látványosan előző Räikkönen követte. Hamar nyilvánvalóvá vált, hogy Alonso-Vettel-Button csata lesz az első helyért, ám a spanyol végig kordában tartotta a helyzetet. Nem így Vettel, aki a második kiállásoknál elvesztette az ezüstöt Buttonnel szemben, akit egy villámgyors (2.4 másodperc) kerékcserével ajándékozott meg a csapata.

dobogo.jpg

Hátrébb Schumacher egy harmadik kerékcserére is kiállt, utat nyitva a két Sauber előtt az ötödik-hatodik helyhez. A negyedik a magányosan versenyző Räikkönen volt, kinek csapattársa átmentette a futamra időmérős formáját: az első körben gyorsan ütközött Sennával, hogy aztán a 18. helyen fejezze be a futamot. Vettelt eközben láthatóan zavarta, hogy a körét visszavevő Hamilton után most a másik McLaren téblábol előtte, többször is rontott, ennek ellenére mégis utolérte az elkopó gumijai miatt lelassuló Buttont. Végül a 66. körben úgy érezte, ideje dűlőre vinni a dolgot, és megelőzte őt a hajtűben - pechjére azonban a pályán kívül gyorsított ki onnan. A versenybírák persze rögtön összedugták fejüket, ám az idő rövidsége miatt az ítélet már csak a futam után született meg. Ezt már nem úszták meg az energiaitalosok, a német egy boxutca áthajtásnak megfelelő 20 másodperces büntetést kapott, amivel visszacsúszott az ötödik helyre, így Kimi és Button várhatja a postást az ezüst és bronzéremmel közepes és kis méretű szponzorlogóval. Alonso tehát nyert, közvetlen riválisai ellenben kevésbé sikeres hétvégét zártak, így egy szusszanásnyi előnyre tett szert a vb-címért folyó harcban. Folytatás egy hét múlva hazánkban, a Hungaroringen.

Végeredmény

A világbajnokság élmezőnyének állása a futam után:

1. Alonso Ferrari 154 pont
2. Webber Red Bull-Renault 120
3. Vettel Red Bull-Renault 110
4. Räikkönen Lotus-Renault 98
5. Hamilton McLaren-Mercedes 92
6. Rosberg Mercedes 76
7. Button McLaren-Mercedes 68
8. Grosjean Lotus-Renault 61
9. Perez Sauber-Ferrari 47
10. Kobayashi Sauber-Ferrari 33

1. Red Bull-Renault 230 pont
2. Ferrari 176
3. McLaren-Mercedes 160
4. Lotus-Renault 159
5. Mercedes 105

A képek innen, innen és innen származnak.

Szólj hozzá!

Címkék: f1 német nagydíj kiharangozó

A bejegyzés trackback címe:

https://vtiz.blog.hu/api/trackback/id/tr804671352

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása